جلوه های زیبایی و سلامت
جلوه های زیبایی و سلامت

جلوه های زیبایی و سلامت

رازهای سلامت

****معجون کنجد و عسل: (برای تقویت حافظه)****

همه ی ما در زندگی ماشینی کنونی به دنبال راه طبیعی برای سالم زندگی کردن هستیم. یکی از مواردی که خیلی از ما با آن سر و کار داریم، قدرت تفکر، تمرکز، آرامش اعصاب و روان است. اگر توفیق چندانی در این موارد نداشته اید، دیگر نگران نباشید . معجون عسل و کنجد تمام نیاز بدن شما برای داشتن ذهنی آرام و پر قدرت را برطرف خواهد کرد.

بقیه در ادامه مطلب

  ادامه مطلب ...

از پرهیزهای غذایی پیروی نکنید!!!

وعده های غذایی را برای لاغر شدن حذف نکنید و بخصوص صبحانه را همیشه میل کنید :

معده و طحال شما صبحگاه در قوی ترین وضعیت خود هستند. همچنین شما کل روز وقت دارید تا غذا را بسوزانید. اگر می خواهید سوخت و ساز خود یعنی مهم ترین عامل لاغز شدن را افزایش دهید ، باید در آن هنگام غذا بخورید. اگر نخورید پیغامی به مغزتان فرستاده می شود . مغز پیغام را دریافت می کند و متوجه کمبود غذا می شود. سپس هورمون های تنش زا در بدنتان آزاد می شود و بافت های عضلانی می شکند تا نیاز بدن را به غذا کمتر کند. وقتی سرانجام غذا می خورید بدن شما انسولین بیشتری آزاد می کند تا چربی بیشتری بسازد، چون می ترسد غذا دوباره کمیاب شود !!! این اصل ماجراست .

از پرهیز های غذایی موقت نیز پیروی نکنید . این پرهیز ها عملکرد انریم های شرکت کننده در سوخت و ساز بدن را کاهش می دهند. سلول های چربی تان باد می کنند، سمی می شوند و در بافت های شما ذخیره می شوند. در نهایت شما عضله از دست می دهید و افسرده می شودید. 

بجای این کارها در عوض برنامه ی فراوانی در غذا را در پیش بگیرید، غذایتان را بخورید اما، غذاهای صحیح و خوب. 

در مطالب بعدی در مورد وعده های غذایی مناسب بیشتر صحبت خواهیم کرد. 

با ما همراه باشید  


*****رژیم غذایی کم چرب و کم نمک*****


دوستان عزیزم در ادامه رژیمی غذایی کم چرب و کم نمکی خواهم گفت امیدوارم که مفید باشه براتون. 



- از مصرف مواد غذایی چرب مثل کره ، خامه ، دل و جگر و کله پاچه بپرهیزید . 


- مصرف گوشت قرمز را به یک بار در هفته محدود کرده و همان یک بار نیز تمام قسمت های چرب و پیه و دنبه های گوشت قرمز را جدا کرده و گوشت قرمز چربی گرفته و ترجیحاً در ترکیب با سویا مصرف نمائید . 

بقیه در ادامه مطلب

  ادامه مطلب ...

یک روش خانگی برای صاف کردن موها

آیا از هزینه های سرسام آور برای صاف کردن موهای خود خسته شده اید؟ آیا از آسیب های مواد شیمیایی برای صاف کردن موهایتان هراس داشتید.

توضیحات در ادامه مطلب

  ادامه مطلب ...

****خواص میگو****

1- ضد فشارخون


میگو از منابع اسیدهای چربی از خانواده امگا 3 است که دریافت آن به کنترل فشارخون کمک می‌کند. البته توصیه می‌شود این ماده غذایی در هنگام تهیه با حداقل روغن و نمک طبخ شود، در این صورت به گزینه‌ای مناسب برای کاهش سطح فشارخون تبدیل خواهد شد زیرا سرخ کردن آن در روغن، کالری بیشتر به بدن می‌رساند و باعث افزایش وزن می‌شود که خود از عوامل بروز فشارخون است.


بقیه در ادامه مطلب

  ادامه مطلب ...

به خاطر قلبتان مسواک بزنید


عدم استفاده منظم از مسواک و نخ دندان موجب تجمع باکتری استرپتوکوکوس در دهان شده و تشکیل پلاک های دندانی و بیماری های لثه را موجب می شود.


مطالعات انجام شده در انگلیس نشان می دهند که مسواک زدن و استفاده از نخ دندان به طور منظم، خطر حملات قلبی را کاهش می دهند. چرا که باکتری های لثه که موجب بروز پلاک های دندانی می شوند، می توانند از دهان به جریان خون منتقل شده و احتمال تشکیل لخته های خونی، خطر حمله قلبی و بیماری های قلبی را افزایش دهند.


متخصصان معتقدند که عدم رعایت بهداشت دهان و دندان منجر به خونریزی لثه ها شده و شرایط انتقال باکتری ها به جریان خون را فراهم می کند، این باکتری ها موجب تشکیل لخته های خونی و در نهایت ابتلا به بیماری های قلبی می شوند. بنابراین در پبشگیری از بیماری های قلبی- عروقی علاوه بر توجه به رژیم غذایی، ورزش، کلسترول خون و فشارخون باید بهداشت و سلامت دهان و دندان نیز مد نظر قرار گیرد.


عدم استفاده منظم از مسواک و نخ دندان موجب تجمع باکتری استرپتوکوکوس در دهان شده و تشکیل پلاک های دندانی و بیماری های لثه را موجب می شود. بیماری های لثه موجب درد و خونریزی لثه ها شده و در نتیجه باکتری ها به داخل جریان خون نفوذ می کنند. باکتری استرپتوکوکوس پس از ورود به جریان خون، پروتئینی به نام PadA را بر روی سطح خارجی خود جذب کرده و موجب تجمع پلاکت های خون و تشکیل لخته خون می شود. این اتفاق در واقع مکانیسم دفاعی باکتری است که خود را به طور کامل در توده ای از پلاکت ها محصور می کند تا در برابر سیستم ایمنی میزبان و همچنین آنتی بیوتیک های مصرفی محافظت شود. متاسفانه تجمع پلاکت ها موجب ایجاد لخته های خونی شده و با التهاب و انسداد عروق خونی همراه است، در نتیجه خون رسانی به قلب و مغز مختل می گردد.


محققان در حال بررسی چگونگی عمل پروتئین PadA در تجمع پلاکت ها هستند تا بتوانند با مهار کردن آن، بیماری های قلبی- عروقی را که بزرگترین عامل مرگ و میر در دنیا هستند، درمان نمایند.

2 بار مسواک روزانه با خمیر دندان های حاوی فلوراید، کاهش مصرف نوشیدنی ها و مواد غذایی شیرین و مراجعه منظم به دندانپزشک نه تنها به سلامت دهان و دندان کمک می کند، بلکه قادر است از ابتلا به بیماری های قلبی- عروقی نیز پیشگیری نماید.


درمان چین و چروک صورت


شیوه نادرست زندگی از جمله مصرف سیگار، قرار گرفتن در معرض نور خورشید و آلاینده های محیطی در ایجاد چین و چروک اطراف چشم نقش زیادی دارد. پوست اطراف چشم بر اثر خندیدن، دست مالیدن و... دچار چین و چروک می شود. پوست زیر چشم خشک و بی آب می شود و حالت افتادگی پیدا می کند. پوست دور چشم، حساس ترین پوست در صورت است...
بقیه در ادامه مطلب
 
ادامه مطلب ...

8 راهکار برای تقویت قدرت تمرکز و یادگیری

برای مغز انسان قابلیت‌های گوناگونی در نظر گرفته شده اما سوال همیشگی این است که چطور می‌توان قابلیت این عضو اساسی و اصلی بدن را برای هر چه بیشتر و سریعتر عمل کردن، افزایش داد؟


در مقاله جدیدی که در نشریه «هافینگتون پست» به چاپ رسیده تلاش شده تا به این پرسش که چطور می‌توان مغز خود را به بالاترین حد کارآیی رساند، پاسخ داده شود.


در این مقاله چند راهکار عملی و امکانپذیر برای افزایش قابلیت مغز به منظور یادگیری بیشتر در مدت زمان کوتاه‌تر و نیز افزایش قدرت تمرکز، شرح داده شده است.

بقیه در ادامه مطلب

 

ادامه مطلب ...