جلوه های زیبایی و سلامت
جلوه های زیبایی و سلامت

جلوه های زیبایی و سلامت

رازهای سلامت

نوشیدنیهای شفابخش-قسمت دوم

همه ما از خاصیت میوه‌ها زیاد شنیده‌ایم و حتی ترجیح می‌دهیم برای درمان بیماری‌هایی که هر از گاهی سراغ‌مان می‌آید ‌از میوه‌ها استفاده کنیم. طبیعتا عصاره میوه‌ها هم سرشار از ویتامین‌ و مواد معدنی مورد نیاز بدن ماست و خیلی ساده می‌توان با کمک یک دستگاه آبمیوه‌گیری، یک داروخانه طبیعی در منزل ایجاد کرد.



قسمت دوم



****برای تقویت مادران باردار


اگر بار شیشه دارید!


مواد لازم: یک مشت کوچک اسفناج، یک‌‌چهارم یک آناناس متوسط، 4 عدد مارچوبه، یک عدد سیب زرد، یک مشت نخودفرنگی تازه، یک مشت کوچک تخمه آفتابگردان، نصف یک آووکادوی رسیده، چند تکه یخ.


روش تهیه: قبل از اینکه آبمیوه‌گیری را روشن کنید، بهتر است اول سیب را داخل آبمیوه‌گیری گذاشته، بعد نخودها، اسفناج و مارچوبه را در آبمیوه‌گیری ریخته تا و بعد آناناس را اضافه کنید. درجه آبمیوه‌گیری را روی «دور کند» بگذارید تا بیشترین میزان آبمیوه نصیبتان شود. تخمه آفتابگردان، یخ و آووکادو را در مخلوط‌کن ریخته تا کاملا نرم شود.



****اگر کم‌خون هستید


ملوان زبل شوید!


مواد لازم: 2 مشت بزرگ اسفناج، 2 عدد سیب زرد، 3 سانتی‌متر ساقه بروکلی، یک عدد چغندر خام کوچک، نصف یک فلفل سبز (دانه گرفته)، چند تکه یخ.


روش تهیه: آب سیب‌ها، اسفناج، بروکلی، چغندر و فلفل را با کمک آبمیوه‌گیری گرفته و درصورت تمایل با مقداری یخ آن را خنک کرده و میل کنید.



****اگر کلسترول‌‌تان بالاست


چربی اضافه خونتان را بسوزانید!


مواد لازم: یک مشت انگور سیاه، یک مشت انگور قرمز، 2 عدد سیب زرد، 3 سانتی‌متر ریشه زنجبیل تازه، یک عدد چغندر خام، یک عدد گوجه‌فرنگی رسیده.


روش تهیه: بهتر است انگورهای سیاه و قرمز، زنجبیل، چغندر خام و گوجه‌فرنگی را بین 2 عدد سیبی که دارید (مثل ساندویچ!) در آبمیوه‌گیری بگذارید تا آب همه مواد گرفته شود. سعی کنید آب میوه‌ها را با درجه «کند» بگیرید و میوه‌ها را به آرامی داخل آبمیوه‌گیری هل دهید. در نهایت داخل آبمیوه یخ ریخته و نوش‌جان کنید.


****اگر فشار خون دارید


بدون فشار زندگی کنید!


مواد لازم: 3 عدد چغندر خام، 2 عدد سیب زرد، یک مشت بزرگ انگور قرمز یا سیاه، چند تکه یخ.

روش تهیه: تمام مواد را داخل آبمیوه‌گیری ریخته و آب آن را بگیرید. یادتان باشد انگورها را حسابی در آبمیوه‌گیری فشرده‌سازی کنید که بیشترین عصاره را بگیرید. در نهایت با مقداری یخ نوش‌جان کنید.



شاد باشید. 

نوشیدنی های شفابخش-قسمت اول


در ادامه به معرفی مخلوط میوه‌ها و سبزیجات مختلفی می‌پردازیم که هر کدام برای درمان یکی از بیماری‌های شایع مناسب است. با نوشیدن این آبمیوه‌های طبیعی نه تنها عوارض جانبی در کار نخواهد بود، حتی شاید دیگر نیازی به قرص و آمپول هم نداشته باشید!



قسمت اول


انسولین طبیعی بنوشید!


مواد لازم: یک مشت کاهو، مقداری لوبیا سبز، 2 عدد کلم فندقی (کلم بروکسل)، 2 عدد سیب زرد، 2 عدد هویج متوسط، نصف یک آووکادوی رسیده، 2 قاشق چای‌خوری سرپر دارچین، 2 تکه یخ.


روش تهیه: کاهو، لوبیا و کلم بروکسل‌ها و 2عدد سیبی که دارید، داخل آبمیوه‌گیری بگذارید. ابتدا آب این مواد را گرفته و بعد آب هویج‌ها را بگیرید. سپس آب این مواد را همراه با آووکادو، دارچین و یخ داخل مخلوط‌کن بریزید تا آماده مصرف شود.



اگر پوست‌تان خراب است!


مواد لازم: 2 عدد سیب زرد، یک برش 3 سانتی‌متری آناناس، 2 سانتی‌متر ریشه زنجبیل تازه، یک سوم یک عدد لیمو ترش، یک‌چهارم یک خیار متوسط، یک‌دوم یک آووکادوی رسیده، یک قاشق چای‌خوری تخمه مخلوط، یک قاشق سرپر چای‌خوری دانه لسیتین، 2 قاشق چای‌خوری مخلوط روغن‌های آفتابگردان، سویا، کتان، کنجد و سبوس برنج و جو.


روش تهیه: آب سیب، آناناس، زنجبیل، لیمو و خیار را بگیرید. آووکادو، تخمه‌ها، گرانول و روغن را در مخلوط‌کن بریزید و کاملا هم بزنید. در نهایت، آبمیوه‌ها را به مواد مخلوط‌شده اضافه کرده و با کمی یخ در مخلوط‌کن بزنید تا اسموتی یکدست و نرمی ایجاد شود. برای اینکه بهترین نتیجه ممکن را بگیرید، این اسموتی را با شکم خالی میل کنید.




اگر زیاد سرما می‌خورید!


با گلوی ورم‌کرده خداحافظی کنید!


مواد لازم: 100 گرم آب ‌‌‌‌‌هویج، 100 گرم آب ‌پرتقال تازه و نصف قاشق چای‌خوری زنجبیل تازه رنده شده.


روش تهیه: تمام مواد را با هم مخلوط کنید و پیش از خواب بنوشید. البته اگر با مشورت پزشک همراه این نوشیدنی، از قرص «روی» استفاده کنید، به تقویت ایمنی بدنتان کمک خواهید کرد.



......


ادامه این نوشیدنی ها را در پست های بعدی با ما همراه باشید.

برگرفته از مجله طب سنتی ایران


شاد باشید. 


عوارض کفش پاشنه بلند

عکس اشعه ی ایکس از پایی که در کفش پاشنه بلند قرار گرفته است، جدا از نوع وضعیتی که پای این فرد در آن قرار گرفته، به نوع فشار و استرس فیزیکی که مفاصل بندی کف پای (متاتارسوفالانژیال) وی تحمل می کنند دقت کنید.

کفش‌های پاشنه بلندی که بیش از 2 تا 3 سانتی متر ارتفاع دارند، باعث افزایش قوس کمر، خم شدن زانوها و افزایش قوس گردن و ستون فقرات پشتی می‌شوند که می‌تواند باعث درد شدید نواحی کمر، زانو و گردن شود.


غذای پخته میخورید؟پس حتما بخوانید

یکی از محققان پیشروی جهانی به نام دکتر ویکتوراس کول وینسکاس در گزارشی، از تخریب مواد مغذی به میزان تقریبی 85 درصد بر اثر پختن، هشدار می دهد. به عبارت دیگر وقتی غذا را می پزیم، به میزان تقریبی کمتر از 15 درصد ارزش غذایی آن، درصد کمتری پروتئین و صفر درصد آنزیم دریافت می کنیم.


غذاهای خام و دانه های جوانه زده، سالم ترین غذاها هستند. غذاهای خام انباشته از آنزیم های حیات بخش، ویتامین های فعال، مواد معدنی، پروتئین ها و مواد مغذی کوچک دیگر هستند. وقتی غذاها را می پزید، بخارپز می کنید، سرخ می کنید، می جوشانید، بریان می کنید، برشته می کنید، دم می کنید، روی سیخ کباب می کنید یا مواد خوراکی را پاستوریزه یا کنسرو می کنید، همه ی آنزیم ها تخریب می شوند و به شدت از میزان مواد مغذی آنها کاسته می شود و در واقع همه ی ویژگی های سالم غذایی از بین می روند. پختن، ارزش غذایی غذاها را بهبود نمی دهد. گرما، بیش از 85 درصد مواد غذایی را از بین می برد و در مجموع آنزیم ها را خراب می کند.

تخریب آنزیم ها،

وقتی غذا را می پزید، آنزیم ها بطور کامل خراب می شوند، تحقیقات نشان داده است که گرمای بالاتر از 40 درجه ی سانتی گراد به مدت حدود 20 دقیقه باعث نابودی کامل همه ی آنزیم های درون غذا می شود.

از بین رفتن پروتئین ها، 

پختن نه تنها آنزیم ها را تخریب می کند، بلکه پروتئین ها را از هم از بین می برد. بر اثر پختن، بیشتر پروتئین ها یا تخریب می شوند یا به اشکالی تبدیل می شوند که به آسانی قابل هضم نیست. 

مطالعات انجام شده ی اداراه ی کشاورزی آمریکا نشان می دهد که پختن در دمای 200 درجه ی سانتی گراد(متوسط حرارت برای پختن گوشت)، باعث کاهش قابل توجه (چهار تا سی برابر) پروتئین های محلول استیک می شود. 

بسیاری از ما خیال می کنیم که گوشت منبع اصلی پروتئین است، اما حقیقت این است که از گرمای زیاد پخت و پز از خوردن گوشت پروتئین های ناچیزی بدست می آوریم. 

از بین رفتن ویتامین ها،

ویتامین ها هم از حرارت زیاد آسیب می بینند، اما همه ی ویتامین ها از گرمای زیاد آسیب نمی بینند. حدود نیمی از ویتامین های گروه ب در اثر حرارت از بین می روند. برای مثال در اثر اگر غذا به مدت زیادی جوشانده شود، ویتامین B1 تا 96 درصد کاهش می یابد، همچنین بیوتین بیش از 72 درصد، اسید فولیک بیش از 97 درصد و ویتامین ث بیش از 80 درصد، همگی به علت پختن غذا از بین می روند.


با توجه به اینکه پختن یکی از اصول زندگی بسیاری از ما هست، سعی می کنم در این مورد و راهکارهای موجود بیشتر با شما صحبت کنیم. 


با خوردن بعضی میوه اثرات ناشی از آلودگی هوا را کاهش دهید

به گفته پزشکان، متخصصان و دست اندرکاران بهداشت و سلامت، پدیده آلودگی هوا بر دستگاه های داخلی بدن 

همچون دستگاه قلبی و عروقی و تنفسی و همچنین اندام های خارجی مانند چشم و پوست که به طور مستقیم در معرض آلودگی هوا قرار می گیرند، اثرات مخربی دارد. بیماری های ناشی از آلودگی هوا را می توان آمفیزم، برونشیت مزمن، حساسیت، آسم، سرطان ریه، معده و بیماریهای قلبی نام برد.

باید سعی کنید خود را در معرض آلودگی هوا قرار ندهید چرا که بین هوای سالم و بدن سالم رابطه مستقیمی وجود دارد و سرب موجود در هوا بر سلامتی انسان اثر می گذارد. در هوای آلوده باید برخی مواد غذایی را مصرف کرد که خاصیت خنثی کنندگی مواد سمی موجود در هوا را داشته باشند.

پکتین ضد سموم موجود در هوا است و سرب موجود در هوا را جذب کرده و مانع از رسیدن آسیب به سلول های بدن می شود. مصرف روزانه یک عدد سیب می تواند عوارض ناشی از آلودگی هوا را کاهش داده و میوه هایی مانند پرتقال و توت فرنگی نیز سرشار از پکتین بوده و برای کاهش عوارض آلودگی هوا مفید هستند. 


مصرف شکر را متوقف کنید


منظور ما این نیست که قند رو از رژیم روزانه ی خود حذف کنید، اما مصرف قندهای اشتباه را کم کنید، مانند قند نوشابه ها و شکلات ها. برخلاف باور عموم، شکلات برای شما بد نیست، اما حاوی قندهایی هست که به پوست شما آسیب میزند. قندهای طبیعی، مانند شکر نیشکر، باعث تمرکز منیزیم در بدن شما می شود، وجود این منیزم کارسلامت بدن را بسیار دشوار میکند. حالا از پوست شما تا سلول های خونی شما، همه ی اجزای بدن شما از شما سپاسگذار خواهند بود اگر شما قند مورد نیاز خودتان را بیشتر از قند گیاهی (میوه) تهیه کنید.

تحقیقات جدید راجع به استفاده از تلفن همراه

تحقیقات پزشکی نشان داده است صحبت کردن با تلفن همراه با استفاده از گوش سمت راست بیشتر از گوش سمت چپ مغز را تحت تاثیر خود قرار می دهد. پس سعی کنید بیشتر با گوش سمت چپ خود به مکالمات تلفن همراه بپردازید.

کاربرد مشابه گیاهان و داروها،قسمت اول

کاربرد مشابه گیاهان و داروها،قسمت اول
امیدوارم برای شما عزیزان مفید باشد .
** ( دوستان عزیز توجه کنید که این به معنای جایگزین 100% این گیاهان پیشنهاد شده با داروها نمی باشد و می بایست با دکتر خود در این زمینه مشورت نمایید )
با آرزوی سلامتی برای یکایک شما عزیزان

خواص ریواس


ریواس گیاهی است که بطور طبیعی در فصل بهار تا اوایل تابستان می روید . ساقه ریواس مصرف خوراکی دارد. ریواس سرشار از فیبر است و دارای ویتامین های A و B و c ، کلسیم، سدیم و پتاسیم قابل توجه می باشد. لازم به تذکر است که برگ ریواس سمی است و باید از خوردن آن پرهیز کرد.



ریواس طبیعت سرد دارد.

مقوی ملین و کرم کش است.

لوز المعده را وادار به ترشح انسولین بیشتر کرده و قند خون را کاهش می دهد.

ریواس قند، چربی و فشارخون را پایین می آورد.

برای رفع جوش بدن مفید است.

برای درمان درد معده و بیماری های کبدی مفید است.

باعث تقویت معده و روده شده و تنظیم کننده ترشحات معده است.

ریواس موجب افزایش اشتها می شود و در درمان یبوست مفید است.

ریواس سستی را بر طرف میکند و شادی بخش است.

ریواس در درمان وبا و اسهال مفید است.

ریواس برای تنگی نفس و بواسیر نیز مفید است.

ریواس تصفیه کننده خون است.

ریواس حاوی کلسیم فراوان است و یکی از بهترین منابع دریافت کلسیم بدن است.

ریواس در انگلیس در رژیم غذایی لاغری بکار می رود.



 بقیه در ادامه مطلب

ادامه مطلب ...

خواص شاهدانه


تا به حال دچار مشکلات گوارشی شده اید ؟! اگر تجربه ی اختلالات گوارشی داشته باشید، می توانید حدس بزنید این مشکلات تا چه حد می توانند زجر آور باشند. متخصصان علم پزشکی به افرادی که دچار مشکلات گوارشی هستند و به سلامت قلب و مغز خود اهمیت می دهند یک شاه راه بسیار ساده معرفی می کنند.


شاهدانه


دانه ی شاهدانه منبعی سرشار از امگا 3 ، چربی سالم مورد نیاز بدن برای حفاظت از قلب و افزایش قدرت سیستم گوارش بدن، است. شاهدانه چه بصورت معمولی و چه بصورت پوست کنده بسیار خوش مزه بوده اما هنگامی که با پوسته ی خود مصرف می شود، فیبر بالایی به بدن می رساند، فیبر هایی که برای سلامت قلب و سیستم گوارشی بسیار مفید هستند.

متخصصان به افرادی که مشکلات گوارشی و هضم غذا دارند، توصیه کرده اند، روزانه مقداری شاهدانه را در سبد غذایی خود قرار دهند. به علت خاصیت ضد انقباضات عضلانی، درمانگر یبوست بوده و برای افرادی که مشکل احتباس ادرار دارند بسیار کارساز است و ... .

همچنین شاهدانه به علت داشتن ترکیب گیاهی تحت نام فیتوسترول، میزان کلسترول بد خون را کاهش داده و باعث افزایش سلامت قلب و مغز می شود.

استفاده از دانه شاهدانه همراه با مواد مغذی دیگر مانند سبزیجات و سایر دانه ها، می تواند اشتهای شما را کم کند و در این امر به یاری رژیم غذاییتان بیاید. برای مثال اگر شما شاهدانه را همراه با صبحانه خود میل کنید، باعث بوجود آمدن احساس سیری طولانی مدت در شما می شود.

نکته ی نهایی در مورد شاهدانه اینکه، همانطور که از اسم این دانه مشخص است، خواص فوق العاده ای دارد که آن را جزو یکی از بهترین دانه های خوراکی قرار داده است که بصورت تخصصی در امر گوارش استفاده می شود. اگر از اطرافیان یا دوستان شما، فردی را می شناسید که مشکلات گوارشی دارد، حتما شاهدانه را به وی پیشنهاد نمایید.

سلامت و سرافراز باشید


دکتر ا.م متخصص قلب