جلوه های زیبایی و سلامت
جلوه های زیبایی و سلامت

جلوه های زیبایی و سلامت

رازهای سلامت

کنار موبایل نخوابید!



اگر شما هم شب ها موبایلتان را در کنار خود قرار می دهید، حتما ادامه ی مطلب را بخوانید .

تحقیقات نشان داده است که تلفن های همراه از خود امواج الکترومغناطیسی را ساطع می کنند که باعث اختلالات در خواب و به تعویق انداختن خواب می گردد.
خواب آرام و راحت، فشار ها و تنش های وارده به بدن ما در طول روز را از بین می برد و تعادل لازم را برای ذهن و بدن ما در شروع روز فراهم می کند و تشعشعات تلفن های همراه مزاحم این فرایند آرام سازی در بدن ما می گردد.
بقیه در ادامه مطلب
  
طبق تحقیق انجام شده در دانشگاه ام.آی.تی آمریکا توسط پروفسور "آرنتز" که تحقیقات وسیعی را در زمینه ی تشعشعات تلفن های همراه انجام داده است، به گفته ی وی : این تشعشعات باعث ایجاد تنش هایی در سیستم مغز انسان می گردد.
علاوه بر مورد یاد شده، به گفته ی روانشناسان، این احساس که شما دائما در دسترس و در حالت گوش به زنگ هستید و یا دائما در حال چک کردن نرم افزار های موبایلتان، این فشار و تنش ها را در ذهنتان دو چندان می کند و این امر بر آرامش خواب شما در شب تاثیر می گذارد.
بر اساس این تحقیق انجام شده، استفاده از موبایل و وسایل مشابه با آن قبل از خواب، زمان وارد شدن به خواب عمیق را به تعویق می اندازد. نتایج این تحقیق بسیار مورد توجه است ، چرا که هر چیز که بر روی خواب شما تاثیر منفی بگذارد، مستقیما بر روی هوشیاری و تحریک پذیری شما در دراز مدت اثر سوء خواهد داشت. از طرفی خوابیدن کنار موبایل بخصوص برای کودکان و نوجوانان که نیاز به خواب بیشتر و بهتری دارند تاثیر منفی خود را بیشتر نشان می دهد. و می تواند موجب تغییر رفتار و شخصیت و ایجاد افسردگی گردد.
و اما چه کنیم تا از این تاثیرات سوء در امان باشیم :
* می توانیم شب ها موبایل را در فاصله ی چند متر از خود قرار دهیم.
* اگر از ساعت موبایل برای بیدار شدن استفاده می کنید بهتر است در شب آن را در حالت "ایر" (بدون آنتن) قرار دهید.
* ترجیحا 1 ساعت قبل از خواب سعی کنیم با موبایل و ایزارهای مشابه ارتباطی نداشته باشیم.

داشتن خوابی آرام و راحت برای سلامت ذهن و بدن امری ضروری است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.